fbpx

Even voorstellen

Als grafisch vormgever met een passie voor branding en webdesign help ik ondernemers om hun doelen te realiseren. Met behulp van mijn ontwerpen. En dat vind ik zó mooi aan mijn vak. Dat ik mijn klanten mag verrassen met nieuwe concepten, waardoor ze kunnen groeien en zelf de juiste klanten kunnen aantrekken. Daar krijg ik nou energie van!

Sta je te popelen om jouw bedrijf naar een volgend niveau te tillen, maar wil het maar niet lukken om je van de concurrent te onderscheiden? Wanhoop dan niet. Met een nieuwe, verrassende huisstijl kun je jouw business een nieuwe boost geven. Zéker als jij het net even anders aanpakt dan de rest. En daar zorg ik graag voor.

Wat straal je uit met je bedrijf? Bereik je hiermee de juiste doelgroep? Wat is er nodig om trots te zijn op jouw huisstijl en website? Belangrijke vragen die ik je zeker zal stellen als we samen aan de slag gaan om jouw merk (weer) herkenbaar en uniek te maken. Zodat we samen tot een sterke visual branding komen en jouw bedrijf de aandacht krijgt die het verdient.

Lieke de Vink

transparant
Stappenplan visuele identiteit

If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together.

Een van de hoofdredenen om voor mijzelf te beginnen is het directe klantcontact. Zeker bij het maken van een visuele identiteit is het heel belangrijk dat ik mijn klant echt leer kennen. Zodat ik mijn gevoel in het ontwerp kan leggen.

Sparren, elkaar inspireren en aan de slag! Dankzij 1-op-1-contact en heldere communicatie kan ik uitstekend met je meedenken in het hele proces en de beste kwaliteit waarborgen.

Mijn favoriete doelgroep zijn ambitieuze ondernemers, van starters tot gevestigde bedrijven. Maar vooral klanten die vol energie het traject ingaan en blij worden van het werk dat ik voor ze doe.

De cirkel is rond

Met tranen in mijn ogen stond ik in 2002 voor dit gebouw; ik was net toegelaten tot de kunstacademie! Mijn droom kwam uit, ik was zo blij. Maar als zeventienjarige en ongeveer de jongste van de klas had ik natuurlijk nog veel te leren.⁠

Door veel en verschillend werk te maken, vertrouwen in mezelf te hebben en vol te houden begreep ik het ineens! Wat concept denken precies betekende en hoe ik dit kon doorvoeren in mijn ontwerpen.

Na mijn afstuderen werd deze zin op de gevel van de Willem de Kooning Academie aangebracht: ‘I have to change to stay the same’.⁠ Het citaat van De Kooning markeert exact het proces dat ik heb doorlopen op de academie. Verandering is moeilijk. En het nemen van risico’s vergt power en doorzettingsvermogen. Maar uiteindelijk word je ervoor beloond en kom je dichter bij jezelf en je eigen kracht.

En datzelfde proces zie ik terug bij de klanten met wie ik werk. Hoe mooi.

Formfest staat voor

  • Een doelgerichte aanpak en strakke planning. Ik denk van a tot z met je mee en bekijk hoe je jouw ondernemersdoelen kunt behalen. Door goede visual branding, webdesign en online marketing.
  • Mijn verfrissende en kritische blik. Laat je verrassen door vernieuwende inzichten. Een klant vertelde me laatst dat Formfest zijn bedrijf ‘uit een winterslaap’ had gehaald. Door alles vanuit een nieuw perspectief te bekijken waaide er een frisse wind door het bedrijf en kwamen er allerlei creatieve ideeën los. Wat ervoor zorgde dat het bedrijf nieuwe klanten heeft kunnen aantrekken.⁠
  • Mij als aanspreekpunt, sparringpartner en vraagbaak. Maak gebruik van mijn uitgebreide expertise!

Don’t trust me…

Je hoeft me natuurlijk niet op mijn blauwe ogen te geloven. Lees vooral wat klanten zeggen over onze samenwerking. Zoals Mieke de Jong, eigenaar Mentaal de Baas. Ik ontwierp voor haar een nieuwe website, paste haar huisstijl aan en gaf vorm aan haar e-book en online training.

‘Van een idee in mijn hoofd heeft Formfest mij onwijs goed geholpen om mijn website in vorm en beeld weer te geven. Wat ben ik blij met het resultaat! Mentaaldebaas.nl is een site geworden waaraan echt alles klopt. De stijl, sfeer, kleuren, vormen, teksten… Alles past bij mijn ideeën en ook totaal bij wie ik ben. En voor zover ik het kan beoordelen als ‘leek’ zit ook de achterkant goed in elkaar. Ik heb daar in ieder geval veel vertrouwen in.

Het was een onwijs leuk, inspirerend en duidelijk traject, met snelheid. Het voelde toch alsof we samen iets aan het neerzetten waren. Het was de investering dubbel en dwars waard. Zowel in concreet resultaat, als in de manier waarop Lieke mij totaal heeft ontzorgd in zaken waar ik nul verstand van heb. Dat gaf onwijs veel rust.

Kortom: Lieke is een heel fijn en kundig persoon. Ze kan zich goed inleven in de klant, durft eerlijk te zijn in feedback en pakt door. Lieke maakt heel mooie dingen!’

14 jaar ervaring in grafisch ontwerpen

Mijn skills
  • Webdesign
  • WordPress
  • Merkontwerp
  • Online strategie
  • SEA en SEO

Lieke in het kort

  • Wat ik al van kleins af aan wilde worden: grafisch ontwerper. I’m living my dream! 😊
  • Ik kan echt verliefd worden op een goed ontworpen lettertype.
  • Het liefst ga ik met m’n gezin in onze oude brandweerbus op roadtrip.
  • Ik ben fan ben van statistieken in Google Analytics; het is een sport om je website te doen stijgen in de zoekresultaten.
  • Opgegroeid in een dorp, gewoond in Rotterdam en Vancouver; mijn netwerk reikt ver.
  • Ik houd van kleuren. In kleding, meubilair of in de tuin. Waarom grijs kiezen als het ook een kleur kan dragen?

Denk je nu ‘Ik ben Liekes ideale klant?’ 😉

Of wil je gewoon graag meer weten over mijn diensten? Leuk om van je te horen!

Lid van de BNO

Ik ben aangesloten bij de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers). Branchevereniging en grootste community van ontwerpers en ontwerpbureaus in Nederland. Het lidmaatschap staat garant voor hoge kwaliteit en waarborgt dat BNO-leden voldoen aan de door de vereniging gestelde normen wat betreft een professionele uitoefening van het vak. Op alle diensten van Formfest zijn dan ook de Algemene Voorwaarden BNO van toepassing.